Kadra

Agnieszka Pawłowska
Jestem psycholożką, pracującą w nurcie Terapii Akceptacji i Zaangażowania. W obszarze psychoterapii ACT kształcę się od 2016 roku w ramach dłuższych i krótszych form szkoleniowych, a obecnie kończąc dwuletnią międzynarodową szkołę Terapii Akceptacji i Zaangażowania w Kopenhadze. Jestem certyfikowaną nauczycielką mindfulness (MBSR, FPFW, .b) i compassion (MBCL), osobiście praktykującą już od kilkunastu lat. Posiadam także certyfikat pracy metodą Mind-Body Bridging oraz Coacha ICC i Mindfulness Life Coacha. Ważna jest dla mnie dbałość o bezpieczeństwo i zapewnienie odpowiedniego wsparcia dla osób z którymi pracuję, stąd moje dodatkowe wykształcenie w zakresie Interwencji Kryzysowej oraz Trauma-Sensitive Mindfulness. Od kilku lat wspieram innych nauczycieli mindfulness i compassion, jako superwizorka podejść opartych na uważności i współczuciu. Napisałam 9 książek dla dzieci z serii Kraina Uważności. Jestem członkinią Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej oraz Stowarzyszenia Association for Contextual Behavioral Science.

Dorota Tylus
Jestem psycholożką, studia ukończyłam ze specjalnością kliniczną. Pracuję w nurcie psychoterapii ACT (Acceptance and Commitment Therapy). Jestem w trakcie kształcenia ACT od 2016 roku, obecnie w programie międzynarodowym (Rikke Kjelgaard, Kopenhaga). Ukończyłam treningi uważności MBSR oraz współczucia MBCL. Jestem w trakcie kształcenia seksuologicznego (SWPS). Przez lata pracowałam w biznesie jako szkoleniowiec i manager sprzedaży w Polsce i na kontraktach zagranicznych nasycając od zawsze obecną w moim życiu pasję do rozwoju. Posiadam wieloletnie doświadczenie w praktyce medytacji w tym Vipasanie oraz w pracy z ciałem w jodze (Hatha Yoga) oraz pracy z oddechem. Ukończyłam studia magisterskie Pielęgniarstwo oraz licencjackie Zdrowie Publiczne (Uniwersytet Medyczny w Poznaniu). Pracuję z osobami doświadczającymi trudności/dyskomfortu w obszarze zdrowia psychicznego, relacjach społecznych, w relacjach z bliskimi i w środowisku zawodowym. Prowadzę terapię związków i par. Prowadzę psychoterapię on-line i stacjonarnie w języku polskim i angielskim. Jestem członkinią Polskiego i Europejskiego Stowarzyszenia Association for Contextual Behavioral Science.

Barbara Ostrowska
Jestem psycholożką i certyfikowaną psychoterapeutką poznawczo-behawioralną (Certyfikat PTTPiB nr 1653). Członkinią ACBS i PTTPiB. Współzałożycielką ACBS Polska i członkinią zarządu w latach 2018-2021. Posiadam wieloletnie doświadczenie kliniczne z pracy m.in w Szpitalu „Dziekanka” w Gnieźnie, Centrum Zdrowia Psychicznego HCP w Poznaniu, czy Wielospecjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp. Prowadzę własną praktykę psychoterapeutyczną i psychologiczną. Ukończyłam kurs MBSR, Mentoring MBSR i MBB. Biorę udział w konferencjach i szkoleniach w Polsce i za granicą. Od lat działam na rzecz nauk kontekstualno-behawioralnych, m.in. współorganizowałam liczne wydarzenia i konferencje ACT i CBS. Swą wiedzę i doświadczenie przekazuje studentom Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, gdzie m.in. koordynuje zajęcia wykładowe i terenowe z Terapii Akceptacji i Zaangażowania. Specjalizuje się w diagnostyce i terapii osób z doświadczeniem psychozy, zaburzeniami lękowymi, nastroju, czy osobowości. Pracuje indywidualnie i grupowo, opiniuje w sprawach sądowych.

Hubert Czupała
Mojego pierwszego warsztatu Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT) doświadczyłem w 2012 roku i było to dla mnie trochę tak, jak odnalezienie drogocennej perły. Z biegiem lat ACT stał się dla mnie nie tylko użyteczną formą pomocy moim klientom, ale także filozofią życia, bogatą w chęć zaangażowania się w to, co dla mnie ważne i akceptację życia takim, jakie jest, ze wszystkimi jego jasnymi i ciemnymi stronami. Obecnie swoją pracę dzielę pomiędzy aspekty kliniczne, edukacyjne i działalność prospołeczną. Kieruję pracą Ośrodka Terapii Poznawczych i Behawioralnych w Poznaniu, nastawionego na kształcenie psychoterapeutów ACT poprzez praktykę, pracę zespołową i superwizję, tam też prowadzę swoją praktykę psychoterapeutyczną. Jako wykładowca akademicki i trener realizuję liczne szkolenia z zakresu psychoterapii, zwłaszcza tych wywodzących się z kontekstualnych nauk o zachowaniu (CBS). Jednym z moich osiągnięć jest wprowadzenie semestralnego programu ACT Training & Practice dla studentów psychologii na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Moja praca ze studentami zaowocowała organizacją pierwszych w Polsce konferencji ACT, corocznym bootcampem „Wakacje z ACT”, licznymi tłumaczeniami i adaptacjami książek. Przede wszystkim jednak zapoczątkowała powstanie Stowarzyszenia ACBS Polska, któremu miałem przyjemność przewodniczyć jako jego pierwszy formalny przewodniczący. Jestem dumny z każdej inicjatywy Stowarzyszenia, które poprzez współpracę z lokalnymi organizacjami i instytucjami oraz budowanie mostów współpracy międzynarodowej przyczyniały się do propagowania nauk kontekstualno behawioralnych i ACT oraz służyły łagodzeniu ludzkiego cierpienia. Projekty prospołeczne, którymi kieruje obejmują organizację konferencji naukowych, tworzenie programów szkoleniowych i programów wsparcia. W ostatnich latach były to między innymi program szkoleniowy interwencji kryzysowej dla personelu medycznego w obliczu pandemii COVID-19, program studium “Kontekstualne nauki o zachowaniu w edukacji”, kurs facylitacji procesów prospołecznych dla dyrektorów szkół i pracowników oświaty, program szkoleniowy dla polskich superwizorów CBS oraz program wsparcia superwizyjno-szkoleniowego dla profesjonalistów pracujących z ofiarami Rosyjskiej inwazji na Ukrainę. We wszystkich swoich działaniach staram się kierować wytycznymi PROSOCIAL: że dzięki współpracy możemy więcej niż konkurując ze sobą, że wspierając i włączenie wykluczonych społeczności czyni nasze życie bogatszym.

Lidia Budziszewska
Jestem absolwentką psychologii i filologii polskiej (Uniwersytet Poznański, 2007), Interdyscyplinarnych Studiów Podyplomowych Kobiety i Zdrowie (Uniwersytet Complutense de Madrid, 2011), 2-letnich Terapeutycznych Studiów Podyplomowych — Terapie Kontekstualne (Instituto Act, 2012) i studiów doktoranckich z Analizy Funkcjonalnej w Kontekstach Klinicznych (Uniwersytet w Almeríi, 2023). Uczestniczę w międzynarodowych konferencjach, warsztatach i kursach prowadzonych przez m.in.: Carmen Luciano, Dermot Barnes-Holmes Yvonne, Joanne Dahl, Russ Harris, Kelly Wilson, Niklas Törneke i Robyn Walser. Od wielu lat łączę pracę akademicką na Universidad Europea de Madrid z pracą naukową i moje zainteresowania obejmują: teorie ram relacyjnych, terapie trzeciej fali oraz psychologię zdrowia. Prowadzę również terapię z pacjentami w wielu językach i pochodzącymi z różnych kręgów kulturowych oraz szkolenia z zakresu terapii kontekstualnych (m.in. z Terapii ACT).

Agnieszka Mościcka-Teske
Agnieszka Mościcka-Teske, dr n. hum. w zakresie psychologii. Wykładowczyni akademicka, kierowniczka Zakładu Psychologii Klinicznej i Zdrowia w Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Absolwentka Szkoły Trenerów i Psychoterapeutów Instytutu Terapii Gestalt w Krakowie (akredytacja EEAGT i EAP). Aktywna psychoterapeutka w procesie certyfikacji. Prowadzi zajęcia dydaktyczne obejmujące tematykę zdrowia psychicznego i pomocy psychologicznej, czynników indywidualnych i środowiskowych sprzyjających zdrowiu, oraz zależności pomiędzy pracą a zdrowiem i funkcjonowaniem człowieka. W badaniach naukowych skupia się na czynnikach wyjaśniających dynamikę i skutki doświadczania stresu, ze szczególnym uwzględnieniem zasobów indywidualnych. W praktyce konsultantka, interwentka kryzysowa i psychoterapeutka Gestalt.

Maria Kaczorowska
Jestem psycholożką uczącą drogi do elastyczności psychologicznej. Szukam nowych dróg do wspomagania ludzi w wędrówce ku najpiękniejszej wersji siebie uwzgledniając kontekst ich historii, aktualnych okoliczności i wartości, które chcą realizować. Lubię zdobywać różnorodne doświadczenia i szukam ich w sztuce, i jako odbiorczyni i jako twórczyni - rysuję Miłe Obrazki i śpiewam. Lubię poszerzać perspektywę podróżując, mieszkając i ucząc się poza granicami Polski. Organizuję grupy rozwojowe i pracuję w gabinecie wykorzystując terapię ACT i psychoterapię opartą na analizie funkcjonalnej. Z potrzeby serca tworzę spotkania stoickie i ACL, którego jestem certyfikowaną liderką. Inspirują mnie Marina Abramovic i Maria Callas, a w dobrym życiu wspiera lektura Seneki i Marka Aureliusza. Najlepszymi nauczycielami bycia w relacji są dla mnie moi synowie i mój duży, bury pies.

Sabina Sadecka
Jestem nauczycielką terapii traumy, psychoterapeutką, praktyczką Somatic Experiencing. Uczę i piszę o psychoterapii na sabinasadecka.com. Tworzę podcast „Ładnie o traumie” na Spotify. Pracuję w publicznej poradni dla osób z doświadczeniem traumy i w gabinecie prywatnym. Uczę psychologii studentów Uniwersytetu SWPS w Poznaniu. Popularyzuję rzetelną wiedzę psychologiczną pisząc dla największych miesięczników psychologicznych. Jestem współzałożycielką portalu opsychologii.pl .

Tomasz Hanć
Jestem doktorem habilitowanym nauk biologicznych i psychologiem. Pracuję naukowo w Instytucie Biologii i Ewolucji Człowieka UAM, obecnie na stanowisku profesora. Badam interakcje czynników biologicznych, psychologicznych i społecznych w kontekście fizycznego i psychicznego rozwoju oraz zdrowia człowieka. Fundamentem mojego myślenia o terapii są nauki o zachowaniu człowieka. Sercem, rozumem i formalnie jestem terapeutą poznawczo-behawioralnym, a szczególnie bliskie są mi podejścia III-fali CBT. Ukończyłem zaawansowane szkolenia z zakresu terapii akceptacji i zaangażowania (ACT i FACT), terapii schematów (ST) oraz terapii odwrażliwiania i przetwarzania za pomocą ruchu gałek ocznych (EMDR). Jako psychoterapeuta pomagam osobom dorosłym, dzieciom i nastolatkom z różnymi trudnościami, jednak szczególne miejsce w moim sercu mają osoby z ADHD – im dedykuję znaczącą część mojej pracy naukowej i terapeutycznej. W terapii ważne jest dla mnie integracyjne rozumienie człowieka - z uwzględnieniem kontekstu biologicznego i społecznego - oraz elastyczny dobór metod w oparciu o indywidualne potrzeby klientów. Od ponad 20 lat dzielę się wiedzą i kompetencjami prowadząc zajęcia akademickie dotyczące biologii i psychologii zachowań oraz szeroko rozumianego zdrowia człowieka dla studentów uniwersytetów i wyższych uczelni. Przeprowadziłem ponad 1000 godzin szkoleń i treningów z zakresu CBT i ACT współpracując ze szkołami terapii i uniwersytetami w ramach szkoleń specjalizacyjnych. Jestem autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych, a także setek wykładów i wystąpień konferencyjnych na temat ADHD, otyłości, traumy oraz psychoterapii opartej na dowodach naukowych.

Agnieszka Wroczyńska
Certyfikowana superwizorka psychoterapii poznawczo-behawioralnej (certyfikat PTTPiB nr 60), psychoterapeutka poznawczo-behawioralna (certyfikat PTTPiB nr 258), Uzyskałam certyfikat terapeuty schematów (Standard Level Certified Individual Schema Therapist no. IND-3395). Mam tytuł magistra filozofii oraz psychologii. Podyplomowo kształciłam się w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej: ukończyłam dwuletnie studia z zakresu seksuologii klinicznej, czteroletnie studia z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej oraz studia z superwizji poznawczo-behawioralnej. Odbyłam staże kliniczne: w Poradni Seksuologicznej i Patologii Współżycia w Warszawie pod kierownictwem dr. Czernikiewicza oraz w Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym im. Tadeusza Bilikiewicza w Gdańsku. Szczególnie interesuję się trzecią falą terapii poznawczych i behawioralnych - przede wszystkim terapią schematów, ACT, DBT oraz IBCT. Ukończyłam całościowe szkolenie z DBT oraz szereg szkoleń z ACT. W ACBS Polska jestem członkinią komisji rewizyjnej. Pracuję z osobami dorosłymi oraz z parami.

Beata Tylus
Jestem psychoterapeutką poznawczo-behawioralną (w trakcie certyfikacji) i psycholożką ze specjalnością kliniczną. Ukończyłam Studium Psychoterapii Par i Podyplomowe Studia Seksuologii Klinicznej – Opiniowanie, Edukacja, Terapia. Brałam udział w rocznej Szkole Coachingu, Kursie Terapii Systemowej, cyklu szkoleń z zakresu psychoonkologii, Kursie Redukcji Stresu Opartym na Uważności MBSR/Mindfulness, warsztatach dotyczących konsentu (zgody) w relacjach intymnych, zazdrości i radzenia sobie z nią w związku, świadomego budowania związków. Uczestniczyłam również w licznych szkoleniach i konferencjach dotyczących seksualności. Pracuję w nurcie poznawczo-behawioralnym rozszerzając go o założenia terapii ACT (Acceptance and Commitment) i systemowej. W terapii wykorzystuję narzędzia, interwencje i protokoły o sprawdzonej i naukowo potwierdzonej skuteczności. Bliska jest mi praca na rzecz mniejszości społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem płci, orientacji seksualnej, tożsamości płciowej, niemononormatywności. Sporządzam opinie w procesie uzgodnienia płci. Przeprowadziłam w sumie ponad 10 000 godzin konsultacji i poradnictwa psychologicznego, grup wsparcia oraz warsztatów rozwojowych. Wspieram osoby klienckie terapeutycznie od 7 lat a szkoleniowo-warsztatowo od 20.

Izabella Rossal
Jestem psychoterapeutką (w trakcie certyfikacji), psycholożką (Uniwersytet SWPS w Poznaniu) oraz prawniczką (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie). Ukończyłam całościowe 4-letnie szkolenie psychoterapeutyczne w Szkole Psychoterapii Ośrodka Edukacji i Pomocy Psychologicznej INTRA w Warszawie, jak również szkolenia podstawowe i zaawansowane z terapii skoncentrowanej na emocjach dla osób indywidualnych (EFT) i dla par (EFT-C). Aktualnie jestem słuchaczką studiów podyplomowych z Seksuologii praktycznej (Uniwersytet SWPS w Poznaniu). Nadto brałam udział w rocznej Szkole Analizy Transakcyjnej, kursach Racjonalnej Terapii Zachowania – RTZ, Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach i Systemu Wewnętrznej Rodziny (IFS) oraz licznych szkoleniach związanych z problematyką psychoterapii i pomocy psychologicznej oraz rozwoju osobistego, a także warsztatach z technik oddechowych i relaksacyjnych oraz pracy z ciałem, kursach redukcji stresu Mindfulness oraz MBB (Mind-Body Bridging) i MBCL. Doświadczenie kliniczne zdobywałam odbywając staże w Dziennym Oddziale Psychiatrycznym Poradni Zdrowia Psychicznego NZOZ w Poznaniu oraz w Oddziale Chorób Afektywnych w Centrum Zdrowia Psychicznego HCP w Poznaniu. Pracuję w podejściu humanistyczno – doświadczeniowym, integrując sposób rozumienia człowieka i techniki innych podejść terapeutycznych. Bazą mojej pracy jest budowanie autentycznej relacji terapeutycznej: kieruję się szacunkiem i empatią dla osoby, z którą pracuję, uznaję i akceptuję jej sposób przeżywania świata oraz jej wyjątkowość. Szczególnie cenię sobie praktykę focusingu, który poprzez utrzymywanie kontaktu ze swoim bieżącym, wewnętrznym doświadczeniem, pozwala na korzystanie z wiedzy ciała w procesie zmiany.

Beata Szramka-Pawlak
Jestem psycholożką, aktywną psychoterapeutką oraz wykładowczynią akademicką Wydziału Psychologii i Prawa Uniwersytetu SWPS w Poznaniu. Ukończyłam Psychologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza Poznaniu oraz Biotechnologię na Uniwersytecie Przyrodniczym. Studia doktoranckie odbywałam na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu, kończąc je uzyskaniem stopnia doktora nauk medycznych. Obecnie jestem w trakcie specjalizacji w dziedzinie psychologia kliniczna. Ukończyłam kursy z zakresu terapii systemowej na poziomie podstawowym i zaawansowanym organizowane przez Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej, jestem psychoterapeutką w trakcie certyfikacji. W praktyce zajmuję się terapię indywidualną, par i rodzin, a także diagnozą psychologiczną. Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując z osobami chorującymi psychicznie w Szpitalu Neuropsychiatrycznym oraz Poradni Zdrowia Psychicznego, a także pracując z osobami cierpiącymi na schorzenia somatyczne i ich rodzinami. Prowadzę zajęcia dydaktyczne obejmujące tematykę psychopatologii i zdrowia psychicznego, pomocy psychologicznej oraz psychoterapii systemowej. W pracy naukowej swoje zainteresowania skupiam wokół psychologii klinicznej, zaburzeń psychosomatycznych, szczególnie psychodermatologii, paradygmatu systemowego.

Anna Pezacka-Gumna
Jestem psychoterapeutką (w trakcie certyfikacji), psycholożką, rekomendowaną trenerką warsztatu (I stopnia) i treningu interpersonalnego (II stopnia) Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, miłośniczką doświadczeniowego podejścia w psychoterapii i pracy z grupami. W 2015 r. ukończyłam 4-letnią Szkołę Psychoterapii „Intra” w Warszawie w podejściu integracyjnym z bazą humanistyczno- doświadczeniową. Jestem również absolwentka 3-letniego Core Training ISTDP rekomendowanego przez IEDTA w Berlinie w podejściu doświadczeniowym psychodynamicznym (2019-2022). Aktualnie asystuje na Core Training. OD 10 lat uczę się i korzystam również z Analizy Transakcyjnej, uczestnicząc w różnych szkoleniach ale także prowadząc Szkoły AT w Grupie Spotkanie. W początkowych latach swojej pracy kończyłam również Szkołę Trenerów OPTA i Roczny Program Edukacji Psychologicznej w zakresie psychoterapii, psychoedukacji i rozwoju osobistego. Od prawie 20 lat wspieram ludzi, a moje doświadczenie obejmuje tysiące godzin pracy indywidualnej, dziesiątki treningów interpersonalnych i setki warsztatów psychospołecznych. Szukając różnych inspiracji do pracy, stałam się pomysłodawczynią i współautorką kart rozwojowych „Moje rozdanie”. Od 2007 współtworzę ośrodek psychoterapii Strefa Poznania prowadząc psychoterapię indywidualną. Jestem w ciągłej podróży uczenia się i superwizowania poszukując różnych dróg niesienia pomocy moim klientom w odzyskiwaniu przez nich zdolności do miłości i życia spełniającego ich najgłębszych pragnienia i tęsknoty.

Marta Drażyńska
Jestem z wykształcenia psychologiem, psychoterapeutą indywidualnym i grupowym. Kończyłam też studia doktoranckie w zakresie nauk humanistycznych na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zajmuje mnie sposób, w jaki budujemy relacje z samymi sobą, ale także z innymi ludźmi. Z tego powodu od lat pracuje indywidualnie, ale także z grupami, w ramach psychoterapii grupowej, treningu interpersonalnego. Interweniuje też w zespołach prowadząc różnego rodzaju moderacje, warsztaty i Team Coaching. W 2016 ukończyłam pięcioletnie Studium Psychoterapii w podejściu psychodynamicznym, w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie oraz „Studium Umiejętności Pracy z Grupą” również w Laboratorium Psychoedukacji. Ostatnie kilka lat poświęciłam nauce Intensywnej Krótkoterminowej Psychoterapii Psychodynamicznej (ISTDP) w Berlinie. W 2022 uzyskałam międzynarodowy certyfikat terapeuty ISTDP, rekomendowany prze IEDTA. Kontynuuję ten kierunek rozwoju w ramach 3-letniego Advanced Training ISTDP nadal w Berlinie, pod superwizją Josette Ten Have de-Labije. Na początku swojej drogi terapeutycznej szkoliłam się także ponad 3 lata w Analizie Transakcyjnej oraz w podejściu gestalt. W 2022 uzyskałam także certyficat Team Coacha Intact Academy, pod kierunkiem Sari van Poelje. Od ponad 10 lat jestem związana z ośrodkiem psychoterapii „Psycheland” we Wrocławiu, gdzie pracuję psychoterapeutycznie. 18 lat temu rozpoczęła się moja współpraca z grupą Spotkanie, gdzie nauczam Analizy Transakcyjnej, prowadzę szkolenia, coachingi i team coachingi. Poza gabinetem lub salą szkoleniową pracuję przy biurku – czytam i piszę. Współpracuję z magazynem Nesweek Psychologia, mierzę się z przekładaniem na papier tego, czego nauczyli mnie moi pacjenci. Piszę teksty, które mają przybliżać złożone procesy psychologiczne, rządzące naszymi światami wewnętrznymi tym, którzy być może nigdy nie zdecydują się na rozpoczęcie terapii własnej.