Roczny Kurs Terapii Akceptacji i Zaangażowania Serce ACTu
To kompleksowy roczny kurs w zakresie Terapii Akceptacji i Zaangażowania, w ramach którego kształcić się mogą psychoterapeuci innych nurtów, psycholodzy, interwenci kryzysowi, coachowie oraz osoby zainteresowane wykorzystywaniem elementów terapii ACT w pracy z drugim człowiekiem. Ukończenie kursu daje także możliwość kontynuacji edukacji w czteroletniej Szkole Psychoterapii Integratywnej Serce ACTu, gdzie Roczny Kurs Terapii Akceptacji i Zaangażowania Serce ACTu jest uznawany jako pierwszy rok kształcenia.
Wymagania rekrutacyjne
- wykształcenie wyższe magisterskie lub ostatni rok studiów magisterskich
- preferowane wykonywanie pracy związanej ze wsparciem lub rozwojem drugiego człowieka, w tym m.in.: psycholodzy, psychoterapeuci, coachowie, trenerzy, interwenci kryzysowi, pedagodzy, lekarze, pielęgniarki, fizjoterapeuci oraz osoby zmotywowane do tego, by rozwijać swoją ścieżkę zawodową w obszarze wsparcia i rozwoju siebie oraz innych ludzi
- przesłanie wypełnionej ankiety zgłoszeniowej, CV oraz potwierdzenia dokonania opłaty rekrutacyjnej w wysokości 150 zł brutto – płatne na konto bankowe podane w zakładce kontakt
- podpisanie umowy o kształcenie
Terminy
- przyjmowanie zgłoszeń: od 13 grudnia 2024 do wyczerpania miejsc
- ewentualne rozmowy kwalifikacyjne: do 30 dni od wpłynięcia zgłoszenia i pozytywnego jego rozpatrzenia
- informacje o wyniku rekrutacji: na bieżąco (30 dni od wpłynięcia zgłoszenia lub/i do 30 dni od daty rozmowy rekrutacyjnej)
Opłaty
wpisowe | opłata miesięczna | łączny koszt |
1,500 zł | 10 x 1100 zł | 12,500 zł |
opłata w ciągu 14 dni po otrzymaniu decyzji o zakwalifikowaniu się na kurs | płatności miesięczne od października 2025 do lipca 2026, płatne do piątego dnia każdego miesiąca |
*kwoty brutto
Roczny Kurs Terapii Akceptacji i Zaangażowania Serce ACTu daje możliwość dogłębnego poznania zasad, technik i metod pracy w Terapii Akceptacji i Zaangażowania, ale przede wszystkim pozwala doświadczyć na sobie i praktycznie przećwiczyć większość omawianych procesów. Kończąc Roczny Kurs Terapii Akceptacji i Zaangażowania Serce ACTu będziesz dobrze przygotowan_ do wdrażania poszczególnych elementów i całościowego podejścia terapii ACT w życie osób, z którymi pracujesz oraz Twoje własne.
Organizacja nauki
Roczny Kurs Terapii Akceptacji i Zaangażowania Serce ACTu obejmuje 200 godzin zajęć, w tym
- 120 godzin zajęć warsztatowych
- 48 godzin seminariów
- 32 godziny rozwoju własnego
Zajęcia odbywają się zarówno w formie stacjonarnej, jak i zdalnej
- 88 godzin, to zjazdy stacjonarne (Poznań i/lub okolice): w większości zjazdów będzie to sobota-niedziela (zjazd zamknięcia piątek-niedziela) i jeden zjazd w grudniu 2025 odbywać się będzie wyjątkowo środa-czwartek
- 80 godzin, to zjazdy online: sobota-niedziela
- 32 godziny pogłębionego kursu mindfulness odbywającego się między zjazdami weekendowymi w trybie online: środa raz w miesiącu
Harmonogram zjazdów w ramach kursu
- Zjazd weekendowy: 11-12.10.2025 – stacjonarny
- Zjazd weekendowy: 15-16.11.2025 – online
- Zjazd weekendowy: 06-07.12.2025 – online
- Zjazd weekendowy: 17-18-01.2026 – stacjonarny
- Zjazd weekendowy: 14-15.02.2026 – stacjonarny
- Zjazd weekendowy: 07-08.03.2026 – online
- Zjazd weekendowy: 11-12.04.2026 – online
- Zjazd weekendowy: 09-10.05.2026 – stacjonarny
- Zjazd weekendowy: 23-24.05.2026 – online
- Zjazd piątek-niedziela: 19-21.06.2026 – stacjonarny
Zajęcia odbywają się w godzinach od 9:30 do 18:00 w soboty oraz od 9:00 do 17:30 w niedziele.
Zjazdy stacjonarne odbywają się w Obrzycku „Dom Pracy Twórczej” Uniwersytetu Adama Mickiewicza – okolice Poznania.
Harmonogram spotkań pogłębionego kursu mindfulness
- 22.10.2025
- 19.11.2025
- 10.12.2025
- 07.01.2026
- 04.02.2026
- 18.03.2026
- 22.04.2026
- 03.06.2026
Środowe spotkania odbywają się online w godzinach od 14:00 do 18:00.
- Ludzkie cierpienie
- Model ACT psychopatologii – sztywność procesów
- Model ACT zdrowia psychicznego – elastyczności psychologicznej
- Praca nad własną elastycznością psychologiczną
- Model heksaflex i triplex w terapii ACT
- Zasady rządzące zachowaniami językowymi i poznawczymi z perspektywy behawioralnej
- Tworzenie relacji hierarchicznych a elastyczność psychologiczna i psychopatologia
- Implikacje Teorii Ram Relacyjnych do procesu psychoterapii
- Podstawy funkcjonalnego kontekstualizmu
- Model ABC – podstawy teoretyczne
- Zastosowanie modelu ABC wg behawioryzmu funkcjonalnego w terapii ACT
- Model psychopatologii i zdrowia psychicznego wg ACT
- Kontakt z chwilą obecną
- Akceptacja
- Dyfuzja poznawcza
- Ja jako kontekst
- Określanie wartości
- Zaangażowane działanie
- Model Matrix
- Teoretyczne i filozoficzne podstawy modelu DNA-V
- Funkcjonalne klasy zachowań służące realizacji wartości – odkrywanie i wzmacnianie
- Konceptualizacja przypadku według modelu DNA-V
- Rozwijanie elastycznego postrzegania siebie przez nastolatka
- Podstawy analizy funkcjonalnej i identyfikacja zachowań istotnych klinicznie
- Model świadomości, odwagi i miłości a interpersonalna postawa terapeutów FAP
- Kształtowanie procesu z wykorzystaniem pięciu zasad psychoterapii opartej na analizie funkcjonalnej
- Bieżąca i długofalowa konceptualizacja przypadku według FAP
- Model relacji terapeutycznej w ACT
- Kluczowe kompetencje terapeuty w ramach rozwijania relacji terapeutycznej
- Wykorzystanie głębokiej relacji terapeutycznej, jako kontekstu do zmiany
- Modelowanie zachowań terapeuty ACT
- Kontrakt, diagnoza, hipotezy, konceptualizacja oraz elementy strukturyzujące sesję
- Konceptualizacja oparta na modelu biflex, triflex, hexafleks, matrix, ABC, FAP i DNA-V
- Program integrujący elementy kursu MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction), FPFW (Finding Peace in a Frantic World) i DMMC (Deepening Mindfulness & Mindful Communicating)
- Rozwijanie uważnego kontaktu ze sobą (swoim ciałem, emocjami i myślami), ze światem zewnętrznym oraz w relacji z drugim człowiekiem
Praca z doświadczonym psychoterapeutą/superwizorem nad praktycznym procesem konceptualizacji, prowadzeniem procesu psychoterapeutycznego, momentami kryzysowymi w terapii oraz wzbogacaniem własnych umiejętności i doświadczenia zawodowego