Roczny Kurs Terapii Akceptacji i Zaangażowania Serce ACTu

To kompleksowy roczny kurs w zakresie Terapii Akceptacji i Zaangażowania, w ramach którego kształcić się mogą psychoterapeuci innych nurtów, psycholodzy, interwenci kryzysowi, coachowie oraz osoby zainteresowane wykorzystywaniem elementów terapii ACT w pracy z drugim człowiekiem. Ukończenie kursu daje także możliwość kontynuacji edukacji w czteroletniej Szkole Psychoterapii Integratywnej Serce ACTu, gdzie Roczny Kurs Terapii Akceptacji i Zaangażowania Serce ACTu jest uznawany jako pierwszy rok kształcenia.

Wymagania rekrutacyjne

  • wykształcenie wyższe magisterskie lub ostatni rok studiów magisterskich
  • preferowane wykonywanie pracy związanej ze wsparciem lub rozwojem drugiego człowieka, w tym m.in.: psycholodzy, psychoterapeuci, coachowie, trenerzy, interwenci kryzysowi, pedagodzy, lekarze, pielęgniarki, fizjoterapeuci oraz osoby zmotywowane do tego, by rozwijać swoją ścieżkę zawodową w obszarze wsparcia i rozwoju siebie oraz innych ludzi
  • przesłanie wypełnionej ankiety zgłoszeniowej, CV oraz potwierdzenia dokonania opłaty rekrutacyjnej w wysokości 150 zł brutto – płatne na konto bankowe podane w zakładce kontakt
  • podpisanie umowy o kształcenie

Terminy

  • przyjmowanie zgłoszeń: od 13 grudnia 2024 do wyczerpania miejsc
  • ewentualne rozmowy kwalifikacyjne: do 30 dni od wpłynięcia zgłoszenia i pozytywnego jego rozpatrzenia
  • informacje o wyniku rekrutacji: na bieżąco (30 dni od wpłynięcia zgłoszenia lub/i do 30 dni od daty rozmowy rekrutacyjnej)

Opłaty

wpisoweopłata miesięcznałączny koszt
1,50010 x 110012,500
opłata w ciągu 14 dni po otrzymaniu decyzji o zakwalifikowaniu się na kurs

płatności miesięczne od października 2025 do lipca 2026, płatne do piątego dnia każdego miesiąca

 

*kwoty brutto

Roczny Kurs Terapii Akceptacji i Zaangażowania Serce ACTu daje możliwość dogłębnego poznania zasad, technik i metod pracy w Terapii Akceptacji i Zaangażowania, ale przede wszystkim pozwala doświadczyć na sobie i praktycznie przećwiczyć większość omawianych procesów. Kończąc Roczny Kurs Terapii Akceptacji i Zaangażowania Serce ACTu będziesz dobrze przygotowan_ do wdrażania poszczególnych elementów i całościowego podejścia terapii ACT w życie osób, z którymi pracujesz oraz Twoje własne.

Organizacja nauki

Roczny Kurs Terapii Akceptacji i Zaangażowania Serce ACTu obejmuje 200 godzin zajęć, w tym

  • 120 godzin zajęć warsztatowych
  • 48 godzin seminariów
  • 32 godziny rozwoju własnego

Zajęcia odbywają się zarówno w formie stacjonarnej, jak i zdalnej

  • 88 godzin, to zjazdy stacjonarne (Poznań i/lub okolice): w większości zjazdów będzie to sobota-niedziela (zjazd zamknięcia piątek-niedziela) i jeden zjazd w grudniu 2025 odbywać się będzie wyjątkowo środa-czwartek
  • 80 godzin, to zjazdy online: sobota-niedziela
  • 32 godziny pogłębionego kursu mindfulness odbywającego się między zjazdami weekendowymi w trybie online: środa raz w miesiącu

Harmonogram zjazdów w ramach kursu

  1. Zjazd weekendowy: 11-12.10.2025 – stacjonarny
  1. Zjazd weekendowy: 15-16.11.2025 – online
  2. Zjazd weekendowy: 06-07.12.2025 – online
  3. Zjazd weekendowy: 17-18-01.2026 – stacjonarny
  4. Zjazd weekendowy: 14-15.02.2026 – stacjonarny
  5. Zjazd weekendowy: 07-08.03.2026 – online
  6. Zjazd weekendowy: 11-12.04.2026 – online
  7. Zjazd weekendowy: 09-10.05.2026 – stacjonarny
  8. Zjazd weekendowy: 23-24.05.2026 – online
  9. Zjazd piątek-niedziela: 19-21.06.2026 – stacjonarny

    Zajęcia odbywają się w godzinach od 9:30 do 18:00 w soboty oraz od 9:00 do 17:30 w niedziele.

    Zjazdy stacjonarne odbywają się w Obrzycku „Dom Pracy Twórczej” Uniwersytetu Adama Mickiewicza – okolice Poznania.

 

Harmonogram spotkań pogłębionego kursu mindfulness 

  1. 22.10.2025
  2. 19.11.2025
  3. 10.12.2025
  4. 07.01.2026
  5. 04.02.2026
  6. 18.03.2026
  7. 22.04.2026
  8. 03.06.2026


Środowe spotkania odbywają się online w godzinach od 14:00 do 18:00.

  • Ludzkie cierpienie
  • Model ACT psychopatologii – sztywność procesów
  • Model ACT zdrowia psychicznego – elastyczności psychologicznej
  • Praca nad własną elastycznością psychologiczną
  • Model heksaflex i triplex w terapii ACT
  • Zasady rządzące zachowaniami językowymi i poznawczymi z perspektywy behawioralnej
  • Tworzenie relacji hierarchicznych a elastyczność psychologiczna i psychopatologia
  • Implikacje Teorii Ram Relacyjnych do procesu psychoterapii
  • Podstawy funkcjonalnego kontekstualizmu
  • Model ABC – podstawy teoretyczne
  • Zastosowanie modelu ABC wg behawioryzmu funkcjonalnego w terapii ACT
  • Model psychopatologii i zdrowia psychicznego wg ACT
  • Kontakt z chwilą obecną
  • Akceptacja
  • Dyfuzja poznawcza
  • Ja jako kontekst
  • Określanie wartości
  • Zaangażowane działanie
  • Model Matrix
  • Teoretyczne i filozoficzne podstawy modelu DNA-V
  • Funkcjonalne klasy zachowań służące realizacji wartości – odkrywanie i wzmacnianie
  • Konceptualizacja przypadku według modelu DNA-V
  • Rozwijanie elastycznego postrzegania siebie przez nastolatka
  • Podstawy analizy funkcjonalnej i identyfikacja zachowań istotnych klinicznie
  • Model świadomości, odwagi i miłości a interpersonalna postawa terapeutów FAP
  • Kształtowanie procesu z wykorzystaniem pięciu zasad psychoterapii opartej na analizie funkcjonalnej
  • Bieżąca i długofalowa konceptualizacja przypadku według FAP
  • Model relacji terapeutycznej w ACT
  • Kluczowe kompetencje terapeuty w ramach rozwijania relacji terapeutycznej
  • Wykorzystanie głębokiej relacji terapeutycznej, jako kontekstu do zmiany
  • Modelowanie zachowań terapeuty ACT
  • Kontrakt, diagnoza, hipotezy, konceptualizacja oraz elementy strukturyzujące sesję
  • Konceptualizacja oparta na modelu biflex, triflex, hexafleks, matrix, ABC, FAP i DNA-V
  • Program integrujący elementy kursu MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction), FPFW (Finding Peace in a Frantic World) i DMMC (Deepening Mindfulness & Mindful Communicating)
  • Rozwijanie uważnego kontaktu ze sobą (swoim ciałem, emocjami i myślami), ze światem zewnętrznym oraz w relacji z drugim człowiekiem

Praca z doświadczonym psychoterapeutą/superwizorem nad praktycznym procesem konceptualizacji, prowadzeniem procesu psychoterapeutycznego, momentami kryzysowymi w terapii oraz wzbogacaniem własnych umiejętności i doświadczenia zawodowego



Rekrutacja zakończona



Scroll to Top